Preklad terminu 'tagged pdf'

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Fri Jan 28 17:47:29 CET 2005

Vlastimil Ott wrote:

> Ale mam poznatek, ze je to stezejni faktor pri prohlizeni pdf v palmu.
> Bez nej nelze nahled zvetsit (udajne, pouze po pameti tlumocim).

Mam zkusenost jen s AdobeReaderem pro PocketPC, ale lze predpokladat,
ze pro Palm se to bude chovat obdobne.

- Nahled PDF lze samozrejme zvetsovat, i kdyz neni "tagged". To ovsem
znamena na kazdem radku
jezdit s vyrezem zleva doprava, aby se to dalo precist. A to je velice
nesikovne.

- Pokud je PDF oznackovan, prohlizec umozni preformatovani dokumentu do
uzkeho sloupce, tak
aby se vesel na display a dal se pohodlne cist (funkce "Reflow"). Tahle
funkce je pro
"tagged PDF" volitelna, da se zapnout/vypnout. Pro neoznackovany PDF
neni funkce dostupna.

- Program "ActiveSync" pri prenosu neoznackovaneho PDF souboru do PDA na
tuto skutecnost
upozorni, a nabidne jeho dodatecne oznackovani. Asi to ale neni
jednoducha zalezitost, na stredne
vykonnem pocitaci (P-III, 850MHz) to v asi patnactistrankovem dokumentu
po ctvrthodine bylo
asi ve ctvrtine, tak jsem to stopnul. Vysledek takovehoto dodatecneho
oznackovani proto neznam,
zatim jsem nemel cas to zkouset.

Lubos Kloc