ceske formaty v TeX Live

Petr Brezina petr-brezina at volny.cz
Sat Feb 26 02:55:58 CET 2005

Ad Petr Olsak, 25. 2. 2005, 16:58:43
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Dobry den.

> Ja bych to take ocekaval. Bohuzel, csplain sam o sobe zde neni panem
> situace, ale musi vyuzivat v TeXove distribuci to, co tam je. Tj.
> napriklad z TeXlive vykostili TeX a nechali tam jen pdfTeX.

Tomuto Vasemu tvrzeni prilis nerozumim. TeXlive jsem sice dosud
neinstaloval (nemel jsem to zapotrebi a moje neduvera k tomu monstru
stale pretrvava), takze presne nevim, jake vsechno harampadi se behem
instalace nacpe na pevny disk; nicmene rucne jsem se celkem dukladne
prohraboval v jednotlivych soucastech, ktere jsou obsazeny na tom
instalacnim cedecku TeXlivu, ponevadz me zajimalo, jak to funguje,
jake minimum je treba, aby to chodilo apod., a tak jsem si naprosto
jist, ze tam binarky skutecneho TeXu pritomny jsou. Zda se mi tedy, ze
cely nas problem tkvi v tom, nasmerovat csplain na tyto binarky.

A propos, mohlo by se neco nazyvat distribuci TeXu, kdyby tam TeX
nebyl?

> Pravdepodobnost "trefeni" je velmi mala. Navic, pokud chci programovat ve
> svem dokumentu korektne, pak si svou ridici sekvenci na zacatku pouzivani
> a testu typu \ifx naplnim kontrolovanou hodnotou (treba "\undefined", to
> je jedno). Nenapada me primo zadna aplikace, kde potrebuji testovat
> nahodne vymyslenou ridici sekvenci na hodnotu \undefined pred jejim
> naplnenim.

Nevim, zda zrovna slovo "korektni" je to prave, ale prozirave to asi
je. Avsak ne kazdy je tak proziravy. Ostatne u dobreho produktu by nic
nemelo branit tomu, aby se clovek mohl spolehat na to, ze co vyplyva
z dokumentace, bude tak i ve skutecnosti. Ted jsem si vzpomnel na
jeden priklad z TeXbooku, kde velky kouzelnik Knuth provadi test
\ifx\nahodnevymyslenaridicisekvence, aniz by predtim tuto nahodne
vymyslenou ridici sekvenci naplnil nejakou hodnotou. Jedna se
o opatreni proti dvojimu nacteni souboru. Je vsak pravda, ze tuto
sekvenci netestuje na \undefined, nybrz na \relax, takze se tim riziko
kolize vyrazne zmensuje.

> Jak pouziva eTeX? S inicializovanymi nebo potlacenymi eTeXovymi
> primitivy?

Samozrejme mam na mysli se zapnutym rozsirenym modem.

Jeste mam jeden navrh ohledne zakomponovani toho konfiguracniho
souboru pdftexconfig.tex do pdfcsplainu. Proc spekulovat nad tim, jak
nejvyhodneji zajistit jeho nacteni? Nebylo by nahodou lepsi tech par
radku jeho obsahu napevno prepsat do csplain.ini? Administrator csTeXu
by to mel pod kontrolou a vsechny obavy, ktere se vyskytly v predchozi
diskusi, by se razem rozplynuly.

Stejne mam pochybnosti, zda ten soubor pdftexconfig.tex je tak
univerzalni, jak se tvari. PdfTeX prilis neznam, takze me prosim
opravte, pokud se mylim: V tom souboru jsou nastaveny rozmery papiru
A4; originalni plain pritom pocita s jinymi rozmery papiru. Lze tedy
tento konfiguracni soubor vubec pouzit pro pdfplain? Nebudou pak
vysledne dokumenty ponekud ujete?

S pozdravem

Petr Brezina