ceske formaty v TeX Live

Petr Olsak petr at olsak.net
Fri Feb 25 17:21:34 CET 2005

On Thu, 24 Feb 2005, Vit Zyka wrote:

> Zdravicko Petre,

Zdravicko vespolek

> Doporucuji druhou variantu. Ono se \pdfoutput nastavuje i v tom souboru,
> ale takto budeme mit vskutku jistotu... Podminka je vne
> pdftexconfig.tex, tak at i konecne slovo je vne. Ne?

OK. Ja myslel na situaci, kdy napr. v aktualnim adresari budou mit lide
svuj osobni nebo na projektu zavisly pdftexconfig.tex a nastavi si tam
\pdfoutput=0 a budou se divit, ze jim to pri generovani csplainu
nefunguje.

> Asi tvurci chteli dosahnout co nejvetsi prenositelnosti souboru. Pokud
> budu pracovat s pdfcsplainem (a pouzivat jeho pdftex primitiva - bez
> \ifpdf) a pak si z nejakeho duvodu vzpomenu, ze chci vystup do DVI, tak
> aby ten preklad nezkolaboval na undefined command.

To on po nacteni pdftex-dvi.tex zkolabuje taky.

> Co se tyka podminky \ifx\pdfoutput\undefined, tak takovou jsem nevidel
> pouzivat ani v drevnich dobach pdftexu. Kdo uz chtel rozlisit PDF a DVI
> vystup, tak se hned na to musel zeptat na \ifnum\pdfoutput<1. A v
> takovem pripade muzeme nechat soucasny stav (pdfcsplain v TeX Live 2004,
> tetex 3, fpTeX, Miktex tam zadne \let\pdfoutput=\undefined nema a nez
> probubla tato zmena, tak zrejme uplyne alespon rok).

Myslim, ze je zde kardinalni otazka, jak ve starych dokumentech byl
delan test na vetev, kde jsou makra pro pdftex, a jak to bude doporuceno
v novych dokumentech.

Ve starych dokumentech stacilo \ifx\pdfoutput\undefined, protoze pokud byl
\pdfoutput definovan, pak to znamenalo, ze byl pouzit pdfTeX a ten byl
pouzit prave tehdy, kdyz byl nastaven \pdfoutput=1. Takze test na
numerickou hodnotu tohoto primitivu uz lidi asi moc nedelali.

Soudim podle sebe: podival jsem se do svych dokumentu (napriklad tbn.tex)
a shledal, ze test delam pomoci \ifx\pdfoutput\undefined.

Tezko mohl nekdo zacit testovat rovnou \ifnum\pdfoutput<1, protoze to by
mu na ne-pdfTeXu nefungovalo. Navic zminujes, ze existuje makro \ifpdf.
Predpokladam, ze je (velmi zhruba) definovano jako vnoreny if:

\ifx\pdfoutput\undefined
   DVI-out
\else\ifnum\pdfoutput<1
   DVI-out
   \else
   PDF-out
\fi\fi

Aby fungovaly stare dokumenty, kde se ptame jen na
\ifx\pdfoutput\undefined, navrhl jsem nastavit v csplainu
\let\pdfoutput\undefined, zatimco v pdfcsplainu to samozrejme nechat
definovano a nastaveno na jednicku.

> Na obem nijak netrvam, ale myslim, ze pokud neni skutecne padny duvod,
> pak bych prilis neodlisoval chovani plain x csplain a pdfplain x
> pdfcsplain

A odlisuji se nejak se svym navrhem?

> (a ekvivalentne v latexu; BTW context je jiz skoro 10 let
> zalozen vyhradne na pdftexu, takze ten toto ma uz davno vyreseno).
>
> Vitek Zyka

Zdravim

Petr Olsak