Pocesteny TeXlive

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Fri Feb 11 09:46:44 CET 2005

Petr Mandys wrote:
> Preji hezke odpoledne!
>
> Chtel bych se zeptat na situaci ohledne ceskeho klonu distribuce TeXlive.
> Vsem svym znamim, kteri si TeX instaluji (typicky kvuli psani diplomove

Velice strucny rozdil mezi distribucemi na DVD/CD z posledniho cisla
Zpravodaje:
TeXLive 2004 - obsirna distribuce; neni instalator pro Win; o problemech
s cestinou nevim;
ProTeX (distribuce zalozena na MikTeXu) - osekana distribuce; jen pro
Win ale obsahuje instalator.

Strucny navod na rychlou instalaci TeX Live 2004 (pro Win, lze vsak
zobecnit i pro jine OS):
1) Vytvorit adresar C:\TeXLive (lze i jinam, ale pokud bude cesta VELMI
nestandardni, musite nastavit env prom TEXMFCNF).
2) Do nej zkopirovat adresare DVD/TeXLive/texmf* (asi 1GB)
3) Do nej zkopirovat DVD/TeXLive/bin/win32
4) Tento adresar s binarkami dejte do cesty PATH
(ControlPanel->System->Advance...).
5) Mate-li i svuj lokalni texmf-local adresar, pridejte i ten. Pak
nezapomente pridat jej do cesty v 1. casti konfiguraku
texmf.cnf (najdete jej spustenim `kpsewhich texmf.cnf`)
6) Spuste update databaze souboru: mktexlsr
7) Komentovanim a odkomentovanim zvolte formaty, ktere budete potrebovat
v souboru `kpsewhich fmtutil.cnf`
8) Vygenerujte formaty `fmtutil --all`
[9) Chcete-li interaktivni prostredi, nainstalujte TeXnicCenter, je
soucasti CD/DVD.]

Add: problemy s cestinou: mozna vam vznikaji tim, ze cstex implicitne
pracuje s kodovanim ISO-8859-2. Pokud to vas editor nepodporuje, je
treba prekodovat. TeX to umi automaticky, napr. spustenim
   pdfcslatex --translate-file=cp1250cs vassoubor.tex

Add pdftex: spustite-li `pdfcslatex vassoubor.tex` spusti se pdflatex v
modu s vystupem pro dvi (coz je myslim nelogicke). Pro vystup do pdf je
treba na zacatek vassoubor.tex pridat \pdfoutput=1. Nezkoumal jsem, kde
je problem, spravne by se to melo objevit ve formatu.

Vitek Zyka