Problem se zvyraznovanim odstavce po strane

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Feb 8 14:30:18 CET 2005

On Tue, 8 Feb 2005, Tomas Zahradnicky wrote:

> [...]
> \advance\sirka by\wd9%
> \advance\vyska by\ht9%
> \advance\vyska by 7pt% male precnivani nahoru
> \hbox{\kern -10pt    % vysunuti se vlevo
> \textcolor{\begcolorparcolor}{\vrule width 5pt height\vyska depth 10pt}%
> \kern 5pt% vraceni se zpet
> \box9}}
>
> Jen jedna vec mi jeste schazi a to je, ze na leve strance bych to
> chtel mit tak jak je to tady a na prave zase vpravo --- tedy vzdycky
> na okraji. Ma otazka se da formulovat velmi strucne:
>
> Jak by da nejjednoduseji rici, je-li sazena stranka leva, nebo prava?

Muzete pouzit \ifodd, ale neni to tak jednoduche. Dokud se nezavola
vystupni rutina, nemuzete s urcitosti rici, kam text prijde. Navic muze
byt uprostred odstavce strankovy zlom. V LaTeXu to vse resi balicek
changebar.sty, jine uzitecne makro udelal Vit Zyka (nevim, zda je dostupne
v nejakem verejnem archivu).

> Diky,
>
>    Tomas
> --
> # Ing. Tomas Zahradnicky, Jr.
> # The Czech Technical University
> # Dept of Computer Science, FEE-CTU Prague

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz