Problem se zvyraznovanim odstavce po strane

Tomas Zahradnicky zahradt at cslab.felk.cvut.cz
Tue Feb 8 14:17:39 CET 2005

Zdravim vsechny TeXovske kouzelniky,

potreboval jsem makro, ktere vezme odstavec a po strane vysazi
tlustou caru. Takhle bych chtel oznacova dulezite partie textu.
Udelal jsem to takhle:

\def\begmarkedpar#1{\gdef\begcolorparcolor{#1}% zapamatujme si barvu
\newdimen\sirka\sirka=0pt%
\newdimen\vyska\vyska=0pt%
\medskip\setbox9\vbox\bgroup}

\def\endmarkedpar{\egroup%
\advance\sirka by\wd9%
\advance\vyska by\ht9%
\advance\vyska by 7pt% male precnivani nahoru
\hbox{\kern -10pt    % vysunuti se vlevo
\textcolor{\begcolorparcolor}{\vrule width 5pt height\vyska depth 10pt}%
\kern 5pt% vraceni se zpet
\box9}}

Jen jedna vec mi jeste schazi a to je, ze na leve strance bych to
chtel mit tak jak je to tady a na prave zase vpravo --- tedy vzdycky
na okraji. Ma otazka se da formulovat velmi strucne:

Jak by da nejjednoduseji rici, je-li sazena stranka leva, nebo prava?

Diky,

   Tomas
--
# Ing. Tomas Zahradnicky, Jr.