krizove reference

hospodka at fel.cvut.cz hospodka at fel.cvut.cz
Wed Aug 24 09:04:12 CEST 2005

Cituji z emailu od Miroslav Fikar <miroslav.fikar at stuba.sk>:

> V pripade emacsu a reftexu je to tak, ze ak chcem vlozit odkaz na
> nieco (rovnicu, tabulku, citaciu...), tak mi ich ukaze vsetky po
> kapitolach aj s jednoriadkovym prehladom (prvy riadok vzorca, caption
> tabulky, ...). A staci potom na dany objekt kliknut a prislusna
> \ref (\cite) sa napise do zdrojoveho textu. Podobne, ked sa postavim
> v texte na \ref (\cite) na nejaky vzorec, tak mi ho v stavovom riadku
> ukaze, pripadne po kliknuti na \ref sa dostanem na jeho \label.
>
> Niekedy sa spytujem, ako som to mohol v minulosti robit bez toho.

To nevypada spatne a zrejme to je velmi dobra pomucka. Nicmene Emacs je pro me
preci jenom velike sousto. Zaprve jeho instalace a konfigurece na Win je
prinejmensim problematicka a nebyl jsem presvedceni, ze ho nikdy nelze
zprovoznit tak, jako na linuxu (rozhodne ne ja).

Pokud vim, tak nic takoveho WinEdt neumi (pri psani \ref ukaze vsechny
definovane labely, na ktere lze kliknout a vlozit ..., ale to neni vubec ono).
Ja navic pisu v PSPadu, coz je univerzalni editor, ceskeho autora a je zadarmo.
Ma sice sve nedostatky, ale na druhou stranu je jednoduse konfigurovatelny (coz
se o WinEdt rici rozhodne neda) a docela dobre se v nem pise.

Jeste jednou dekuji za odkaz.

              Jiri Hospodka