Windows XP

Erik Bartos bartos at fmph.uniba.sk
Mon Aug 22 09:55:12 CEST 2005

On Fri, 19 Aug 2005 15:50:07 +0200, Anton Surda <fyzisurd at savba.sk> wrote:

> Dobry den,
> uz dlhe roky pouzivam vynikajuci DOSovsky editor pre TeX od p. Bittoa.
> Kedze Windowsy XP perfektne zvladaju DOSovske aplikacie (na rozdiel od
> W2000) nie je problem kombinovat tento editor s Miktexom a gsview. Jeden
> problem vsak zostal. DOSovske okno (graficke) v mojej verzii XP ma k
> dispozicii 2 fonty (Lucida a Raster), ktore neobsahuju vsetky
> slovenske akcentovane znaky, napr. \v c a \v s. Moja prosba je:
> poradit ako doinstalovat obrazovkove
> fonty do DOSovskeho okna, ktore by mali vsetky CS znaky (v lubovolnych
> [...]

Pri zobrazovaní slovenských znakov pod rôznymi lokalizovanými verziami
programov v prostredí anglických Window XP je potrebné nastaviť

Control Panel -> Regional and Language Options -> záložka Advanced ->
Language for non-Unicode programs nastaviť na Slovak (pre iné voľby treba
zvoliť zodpovedajúci jazyk)

a potom reštartnúť počítač.

V skoro všetkých prípadoch mi toto nastavenie fungovalo a "poslovenčené"
programy zobrazovali znaky správne.

S pozdravom,

   Erik Bartoš