Windows XP

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Tue Aug 23 15:30:39 CEST 2005

On Mon, 22 Aug 2005, Erik Bartos wrote:>
> Pri zobrazovaní slovenských znakov pod rôznymi lokalizovanými verziami
> programov v prostredí anglických Window XP je potrebné nastaviť
>
> Control Panel -> Regional and Language Options -> záložka Advanced ->
> Language for non-Unicode programs nastaviť na Slovak (pre iné voľby treba
> zvoliť zodpovedajúci jazyk)
>
> a potom reštartnúť počítač.

Dakujem. Toto je presne ono co som potreboval. Kodovanie znakov, sa zda,
ze je Latin 2. Dokonca sa zazracne vyriesil aj posledny problem. V povodnej
anglickej sade znakov editor pri vymene velkych pismen za male a opacne,
povazoval medzeru za pismeno a konvertoval ju na \char0. Teraz novu,
"slovensku" medzeru uz interpretuje spravne a pri konverzii znakov celeho
slova sa na nej zastavi, tak, ako je to naprogramovane.

Mozno sa divite, ze sa stale drzim DOSovskeho editora. Je to zapricinene
blizkostou a ochotou jeho autora, ktory na zelanie robi jeho stale  nove a
upravy. Napriklad, DOS pod XP stratil schopnost zapisovat znaky pomocou
Alt+kod. P. Bitto to promptne do editora doprogramoval. Taktiez dve
programovatelne klavesnice umoznuju bez namahy pracovat s lubovolnymi
kodovaniami znakov, vcitane polskych pismen, ktore sa tiez v novej sade
obrazovkovych znakov nachadzaju.

Zda sa, ze som prechod z emTeXu a W98 na Miktex a W XP zavrsil uspesne.

Este raz dakuje

Anton Surda