Dotaz Kile/Latex

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Tue Aug 16 16:36:06 CEST 2005

Petr Olsak wrote:

>Dobry den,
>
>obavam se, ze se z tohoto vlakna vytratila podstata dotazu pana Vladimira
>Zimy. Usoudil jsem, ze jde o to navrhnout makra TeXu tak, aby vzhled
>dokumentu vypadal presne podle predlozene ukazky, tj. sekce jsou vyznaceny
>po stranach jakymisi hnedymi obdelnicky, zahlavi je cele v sedem
>obdelnicku atd. Vubec tedy neslo o to, jak ma vypadat struktura dokumentu
>ci jak vypadaji sablony na diplomky na jinych vysokych skolach. Slo o to
>usit makra na miru existujicimu dessignu.
>
>Chapu, ze jako TeXovy zacatecnik nemuze tazatel v kratke dobe toto v TeXu
> [...]

Bylo by skvele, kdybychom mohli na pozadani a bleskove resit potreby a
pozadavky vsech
zacinajicich uzivatelu. Jenze nejsme placeny servis, a napsat kompletni
sadu maker pro
psani diplomove prace neni zalezitost na pet minut (alespon ne pro me).
Navic je doba dovolenych a to byva
doba zvyseneho pracovniho naporu (pred dovolenou, po dovolene, misto
kolegy na
dovolene ....).

Takze se ani nedivim, pokud se nikdo nenabidl ze to pro pana Zimu
vyresi. Navic ta
ukazka byla spise problematicka nez jasna (napr. cislovani jen nekterych
stranek - kterych?).
Pan Zima uz dal na diskusi nereagoval, takze neni jasne, jestli mu
poskytnute informace
stacily, ziskal pomoc mimo konferenci a nebo to rovnou predecasne vzdal.

Je tedy tezko rict, jakeho dojmu pan Zima nabyl. Pokud se ovsem sam
neozve a nevysvetli to.
Pokud ale ocekaval, ze jako odpoved na neprilis jasnou ukazku dostane
kompletni sadu hotovych
maker, bylo to ocekavani nerealisticke. A to i pres to, ze je sazba
podle te ukazky v TeXu zrejme celkem
snadno resitelna.

Pekne leto vsem preje

Lubos Kloc