Dotaz Kile/Latex

Petr Olsak petr at olsak.net
Tue Aug 16 13:29:26 CEST 2005

Dobry den,

obavam se, ze se z tohoto vlakna vytratila podstata dotazu pana Vladimira
Zimy. Usoudil jsem, ze jde o to navrhnout makra TeXu tak, aby vzhled
dokumentu vypadal presne podle predlozene ukazky, tj. sekce jsou vyznaceny
po stranach jakymisi hnedymi obdelnicky, zahlavi je cele v sedem
obdelnicku atd. Vubec tedy neslo o to, jak ma vypadat struktura dokumentu
ci jak vypadaji sablony na diplomky na jinych vysokych skolach. Slo o to
usit makra na miru existujicimu dessignu.

Chapu, ze jako TeXovy zacatecnik nemuze tazatel v kratke dobe toto v TeXu
vymyslet. Jeste navic si komlikuje zivot tim, ze mluvi o LaTeXu.  Chtel
jsem se mu nabidnout, ale odjizdim na 14 dnu na dovolenou a nebudu mit na
to cas.

Doufam tedy, ze se nekdo z teto konference ozval panu Zimovi primo a ze je
vse domluveno. Jinak by mohl tento zacinajici uzivatel nabyt dojmu, ze TeX
je tak nepruzna zalezitost, ze prestoze je dessign jasne dany, ani ti
nejlepsi TeXiste (kteri asi sleduji tuto konferenci) podle nej neumeji
snadno udelat makra. To by byla spatna vizitka.

Zdravim

Petr Olsak