pocesteni la/texu pro PPC

Mgr Jirka Hrbek jaih at seznam.cz
Wed Apr 20 19:46:56 CEST 2005

Lubos Kloc+Jarda Hajtmar:
Nejste prvni kdo se zamysli nad smysluplnosti meho pocinani :-), ale mne to prijde docela super. Pouzivam sveho Kapesnicka krome mnoha jinych veci treba na to, ze si v nem ctu o TeXu a uz nekolikrat se mi pritom stalo, ze jsem pocitil potrebu natukat treba nejake kratke makro a zjistit, co to udela, nebo si treba v cekarne u zubare pripravit nejakej algebraickej vyraz do pisemky (jsem matikar) - na tyhle veci uz mi to, ceho jsem zatim dosahl, slouzi. Jestli se mi povede rozchodit i tu cestinu, tak se snad konecne odhodlam, koupim si i externi klavesnici a od meho milovaneho TeXu mne uz dosmrti snad ani dovolena u more neoddeli :-)))

Zdenek Wagner:
no, hlavni problem je asi v me nezkusenosti. Moje veskere instalacni zkusenosti totiz spocivaji pouze v tom, ze jsem na svuj desktop nainstaloval MiKTeX  a moc jsem si zvykl na jeho "options" ve kterém si stiskem tlačítka přiinstaluju baličky, jazyky, či zbuilduju formaty jake mne napadnou. Tady nic takoveho neexistuje :-(
Nicmene proste zkopirovat soubory s fontama mne taky napadlo - na zkousku jsem si vybral font csb10 - a soubory csb10.pk a csb10.tfm jsem prekopiroval do prislusnych adresaru na svem kapesnim milackovi - tex to sezvejkal, vytvoril mi DVI - kterej muj kapesni "WinDVI" ale nevzal a rychlosti blesku mi sdelil, ze mu neco chybi, zel nejsem schopen docist co :-)). Tak jsem vytvorenej DVI soubor zkopiroval na desktop a tam se mi zobrazilo vse krasne cesky, krome "š" a "ž" ("s" a "z" s hackem). To jsou prozatim me veskere "uspechy" s cestinou :-)
Jen tak prozajimavost: uz mi chodi PLAIN TeX - a rozchodil jsem ho na radu autora portace tak, ze jsem v BINu soubor "latex.exe" prejmenoval na "tex.exe" - vubec netusim jak je to mozne(pro vas to mozna bude samozrejmost), ale fakt mi zacal chodit plain! :-)