Nove instalacie TeXu

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Thu Apr 14 17:56:55 CEST 2005

> Nesmite pouzivat ovladace pro konkretni tiskarnu, ale ovladace urcene k
> tomu, aby zapisovaly EPS. Adobe je ma, daji se stahnout zdarma. Navic ve
> Wordu nesmite pouzit Print to file, ale v ovladaci tiskarny misto lpt1
> zvolit file a zapnout EPS.

Vidim, ze zijete v idealnom svete vyroby texovskych dokumentov s
dokonalymi obrazkami z vlastnych zdrojov, zatial co ja robim spinavu
pracu vyroby peknych dokumentov s udesnych cudzich Wordovskych suborov s
obrazkami v nich z neuveritelnych zdrojov.

Vas posledny odstavec svedci o tom nieco podobne ste si sam asi nikdy
nevyskusal.

Ovladace pre konkretne tlaciarne su lepsie ako Adobovske (aspon pred rokom
boli). Nakoniec ovladace pre vsetky PS tlaciarne su zrejme rovnake, dnes
maju poradove cislo 5.2. Print to file je mozne pouzit, ja ale tuto moznost
nastavim uz pri
instalacii ovladaca a potom sa uz o toto okienko nemusim starat. Takisto
pri instalacii sa uz da nastavit EPS napevno. Tento postup pouzivam uz
dlhe roky v niektorych obdobiach k 100% spokojnosti. Problemy nastavaju
pri novych Wordoch a novych
oknach. I ked o tom ako maju vyzerat subory EPS viem len malo, je jasne ze
s vyssou verziou ovladacov su stale horsie. Ale ako som uz povedal,
nastastie autori dvips a distillera s tym zrejme rataju  a slusny
vysledok aj pri medzikrokoch urobenych v TeXu sa da stale ziskat.

Ovladace od Adobu mozno davaju predpisovejsi EPS,  ale obrazok sa casto
na ten originalny ani nepodoba.

Rukami mi presli uz tisice obrazkov a mozem dat zacinajucim "ultimate
solution": ak vsetky metody ako dostat korektne .eps obrazok do TeXu (s PS
vystupom) zlyhali a v GV ho vidite, vyrastrujte si ho v nom  v spravnom
rozliseni a urobte z bitovej mapy EPS, ktory uz v podstate nemoze byt
nekorektny.

Anton Surda