Nove instalacie TeXu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Apr 14 16:54:29 CEST 2005

On Thu, 14 Apr 2005, Anton Surda wrote:

> Nepoznam vsetky poziadavky kladene na EPS (k rieseniu problemov vacsinou
> staci vyhodit setpagedevice). Ale je velmi pravdepodobne, ze ked obrazok

setpagedevice v EPS byt nesmi a nikdy tam byt nesmelo.

> vytvoreny poslednym MS ovladacom PS tlaciarni, krasne viditelny v
> Ghostview,
> zmizne alebo sa uplne zmrsi po vtiahnuti do TeXovskeho suboru, asi nebude

Pokud mate nekorektni EPS a zobrazite jej samostatne v ghostview, temer
vzdy to vidite spravne. Ghostview totiz zobrazuje PS, nikoliv EPS, takze
napr. setpagedevice mu nevadi. Pokud chcete zobrazit EPS, umi si ghostview
domyslet chybejici showpage. Pokud ale natahnete nekorektni EPS do jineho
souboru, pak dojde k nejruznejsim kolizim a nepredvidatelnemu pomrseni.

> splnat povodne poziadavky na EPS. A ak aj je v GV viditelny, starsie
> distillery z neho vyhodia vacsinu pismen. Nove dvips a novy distiller
> kupodivu vsetko zvladnu v poriadku. Rovnako, ako stare programy s vystupmi
> zo starych ovladacov. Z toho je podla mna zrejme, ze
> rozhodne nastal posun v tom, co je v EPS akceptovatelne a co nie.

Ja o takovem posunu nevim a manualy od Adobe to take nerikaji. Mam jeste
stare dokumenty a EPS vytvarene pred mnoha lety emTeXem na DOSu 5.0,
pozdeji prenesene na DOS 6.22, pak OS/2 3.0 a 4.0, na Linux RH 6.0CS, 7.1,
Fedora Core 2, nekolik verzi Debiana a neco jsem daval kolegum a znamym na
Windows 95, 98, NT v.4, 2000 i XP, zatim bez jedineho problemu. Vzdy jsem
dbal na to, aby me EPS odpovidaly specifikaci.

> Na druhej som uvital, ze distiller 6.0 uz neotaca makcene na akcentovanych
> pismenach Cstexu, cize sa vratil k nejakym starsim normam.

Zde jde spise o problem v CS-fontech, protoze definice struktury Type1 je
vagni a da se chapat vselijak. Da se to najit v archivu tohoto diskusniho
listu.

> Kazdy Word ma Print to file. Ak tym Printerom je PS tlaciaren dostanete PS
> subor pripadne (priblizne), EPS ak si to nastavite. Reklamacia by bola
> uplne zbytocna, ked ani Adobe nevie zostrojit spravny PS ovladac
> tlaciarne.
> Vyskusal som viacero verzii a vsetky boli podstatne horsie ako od MS.

Nesmite pouzivat ovladace pro konkretni tiskarnu, ale ovladace urcene k
tomu, aby zapisovaly EPS. Adobe je ma, daji se stahnout zdarma. Navic ve
Wordu nesmite pouzit Print to file, ale v ovladaci tiskarny misto lpt1
zvolit file a zapnout EPS.

> Anton Surda

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz