Nove instalacie TeXu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Apr 14 19:00:39 CEST 2005

On Thu, 14 Apr 2005, Anton Surda wrote:

> Vidim, ze zijete v idealnom svete vyroby texovskych dokumentov s
> dokonalymi obrazkami z vlastnych zdrojov, zatial co ja robim spinavu
> pracu vyroby peknych dokumentov s udesnych cudzich Wordovskych suborov s
> obrazkami v nich z neuveritelnych zdrojov.
>
> Vas posledny odstavec svedci o tom nieco podobne ste si sam asi nikdy
> nevyskusal.

Potreboval jsem napriklad pretahnout hebrejsky text psany hebrejskym
Wordem nebo text v klasicke rectine psany ve Wordu, oboji s vlozenymi
fonty. Dale jsem bral text v japonstine z japonskeho Wordu, kde jsem
kazdou "wordovou" stranku musel rozdelit na 3 tiskove stranky (to slo
jedine rucne za pomoci gsview), opravit polohy nekterych znaku, ktere se
pri tisku do PS posunuly, a na zaver opravit preklepy, ktere autorka v
puvodnim textu udelala (editoval jsem EPS soubory a vymenoval znaky). Take
jsem zpracovaval PS soubor s arabskym textem z jakehosi macintoshoveho
editoru, do nehoz jsem na urovni PS maker zalamoval obrazky, ktere jsem
mel jako EPS z jineho zdroje (ten macintoshovy editor sice zvladal
arabstinu, ale ne obrazky, jen tam umel vynechat misto pozadovane
velikosti). Obcas potrebuji do nejake tiskoviny vlozit logo nejake firmy.
Pokud je to velka firma a ma logo udelane profesionalem, dostanu EPS, PDF,
nebo TIFF, ale uz se mi nekolikrat stalo, ze jsem dostal logo ve Wordu...

> [...]
> pri instalacii sa uz da nastavit EPS napevno. Tento postup pouzivam uz
> dlhe roky v niektorych obdobiach k 100% spokojnosti. Problemy nastavaju
> pri novych Wordoch a novych
> oknach. I ked o tom ako maju vyzerat subory EPS viem len malo, je jasne ze
> s vyssou verziou ovladacov su stale horsie. Ale ako som uz povedal,
> nastastie autori dvips a distillera s tym zrejme rataju  a slusny
> vysledok aj pri medzikrokoch urobenych v TeXu sa da stale ziskat.
>
> Ovladace od Adobu mozno davaju predpisovejsi EPS,  ale obrazok sa casto

To se mi jeste nestalo.

> Rukami mi presli uz tisice obrazkov a mozem dat zacinajucim "ultimate
> solution": ak vsetky metody ako dostat korektne .eps obrazok do TeXu (s PS
> vystupom) zlyhali a v GV ho vidite, vyrastrujte si ho v nom  v spravnom
> rozliseni a urobte z bitovej mapy EPS, ktory uz v podstate nemoze byt
> nekorektny.

Vzdycky je mozno udelat PS nebo PDF a pak jej bud v ghostscriptu prevest
na korektni EPS zapisem do DEVICE=epswrite, nebo v komercnim Acrobatu
ulozit jako EPS. Ghostscript pri zapisu do epswrite obcas vyrastruje
vektorove fonty, komercni Acrobat udela spatny bounding box, ale ten se da
opravit v gsview.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz