Nove instalacie TeXu

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Thu Apr 14 16:06:52 CEST 2005

> [...]
> zcela bez problemu funguje i na nejnovejsich digitalnich tiskovych
> strojich a osvitkach. Pokud nepotrebuji pruhledny EPS, podporu XML a
> moznost exportu PS do RTF, nemam zadny zvlastni duvod ke kupovani nove
> verze.

> Muzete napsat konkretne, co neplati? Stara specifikace povoluje pouze
> celociselny bounding box, nyni muzete navic uvest presne hodnoty, ale
> program, ktery EPS vklada, si musi v nouzi vystacit s temi celociselnymi.
> Operator image v novejsich verzi ma vice moznosti, ma nove barevne

Nepoznam vsetky poziadavky kladene na EPS (k rieseniu problemov vacsinou
staci vyhodit setpagedevice). Ale je velmi pravdepodobne, ze ked obrazok
vytvoreny poslednym MS ovladacom PS tlaciarni, krasne viditelny v
Ghostview,
zmizne alebo sa uplne zmrsi po vtiahnuti do TeXovskeho suboru, asi nebude
splnat povodne poziadavky na EPS. A ak aj je v GV viditelny, starsie
distillery z neho vyhodia vacsinu pismen. Nove dvips a novy distiller
kupodivu vsetko zvladnu v poriadku. Rovnako, ako stare programy s vystupmi
zo starych ovladacov. Z toho je podla mna zrejme, ze
rozhodne nastal posun v tom, co je v EPS akceptovatelne a co nie.

Na druhej som uvital, ze distiller 6.0 uz neotaca makcene na akcentovanych
pismenach Cstexu, cize sa vratil k nejakym starsim normam.

> Wordowsky soubor nema nic spolecneho s EPS. Jeste jsem u nikoho nevidel
> zadnou verzi Wordu, ktera by mela funkci Save As EPS. Pokud na to mate
> nejaky plug-in a vznika Vam EPS neodpovidajici specifikaci od Adobe (tu si
> muzete z www.adobe.com zdarma stahnout), reklamujte to u autora toho
> plug-inu.

Kazdy Word ma Print to file. Ak tym Printerom je PS tlaciaren dostanete PS
subor pripadne (priblizne), EPS ak si to nastavite. Reklamacia by bola
uplne zbytocna, ked ani Adobe nevie zostrojit spravny PS ovladac
tlaciarne.
Vyskusal som viacero verzii a vsetky boli podstatne horsie ako od MS.

Anton Surda