Nove instalacie TeXu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Apr 14 14:14:47 CEST 2005

On Thu, 14 Apr 2005, Anton Surda wrote:

> [...]
> TeXu. Mnohe z nich vlastnim, ale svoj obzor som si pomocou nich prilis
> nerozsiril, lebo len velmi tazko odhadujem naco vacsina z tych tisicov
> suborov sluzi. Prilozena dokumentacia nie je velmi stastne urobena. V com
> vsak vidim nevyhnutnost pouzivania poslednych verzii programov je oblast
> Postscriptu. Postscript sa, mozno tajne, ale neustale vyvija. Produkty
> posledneho PS ovladaca tlaciarni od MS s cislom 5.2 su s programami s dob
> Emtexu
> prakticky nepouzitelne. Je potrebny novy dvips a novy Distiller (6.0, ak

To neni ani tak vyvojem PS, ale vyvojem M$ ovladacu. PDF z Distilleru 4 mi
zcela bez problemu funguje i na nejnovejsich digitalnich tiskovych
strojich a osvitkach. Pokud nepotrebuji pruhledny EPS, podporu XML a
moznost exportu PS do RTF, nemam zadny zvlastni duvod ke kupovani nove
verze.

> Myslim, ze povodny standart formatu eps uz davno neplati, ale nastastie
> producenti a aj spracovatelia eps kodov robia  odchylky od neho

Muzete napsat konkretne, co neplati? Stara specifikace povoluje pouze
celociselny bounding box, nyni muzete navic uvest presne hodnoty, ale
program, ktery EPS vklada, si musi v nouzi vystacit s temi celociselnymi.
Operator image v novejsich verzi ma vice moznosti, ma nove barevne
prostory, ale ty stare stale funguji.

> rovnakym smerom. Chce to vela prace ako pri kazdej zmene operacneho
> systemu a
> novej verzii Wordu najst sposob  zaradovania eps obrazkov do textu, ale

Za to nemuze EPS, ale Word.

> zatial sa to vzdy podarilo. Zial, nejaka spatna kompatibilita komplexu
> TeX-PS-PDF neexistuje.
>
> Poznamka: Mal som hlavne na mysli prevod cudzich Wordovskych suborov so
> zaradenymi obrazkami do TeXu.

Wordowsky soubor nema nic spolecneho s EPS. Jeste jsem u nikoho nevidel
zadnou verzi Wordu, ktera by mela funkci Save As EPS. Pokud na to mate
nejaky plug-in a vznika Vam EPS neodpovidajici specifikaci od Adobe (tu si
muzete z www.adobe.com zdarma stahnout), reklamujte to u autora toho
plug-inu.

> Zdravi
>
> Anton Surda