Nove instalacie TeXu

Anton Surda fyzisurd at savba.sk
Thu Apr 14 13:59:47 CEST 2005

Dobry den,

minule niekto, myslim kol. Kloc, odporucal pouzivat posledne instalacie
TeXu. Mnohe z nich vlastnim, ale svoj obzor som si pomocou nich prilis
nerozsiril, lebo len velmi tazko odhadujem naco vacsina z tych tisicov
suborov sluzi. Prilozena dokumentacia nie je velmi stastne urobena. V com
vsak vidim nevyhnutnost pouzivania poslednych verzii programov je oblast
Postscriptu. Postscript sa, mozno tajne, ale neustale vyvija. Produkty
posledneho PS ovladaca tlaciarni od MS s cislom 5.2 su s programami s dob
Emtexu
prakticky nepouzitelne. Je potrebny novy dvips a novy Distiller (6.0, ak
chceme produkovat aj v PDF).

Myslim, ze povodny standart formatu eps uz davno neplati, ale nastastie
producenti a aj spracovatelia eps kodov robia  odchylky od neho
rovnakym smerom. Chce to vela prace ako pri kazdej zmene operacneho
systemu a
novej verzii Wordu najst sposob  zaradovania eps obrazkov do textu, ale
zatial sa to vzdy podarilo. Zial, nejaka spatna kompatibilita komplexu
TeX-PS-PDF neexistuje.

Poznamka: Mal som hlavne na mysli prevod cudzich Wordovskych suborov so
zaradenymi obrazkami do TeXu.

Zdravi

Anton Surda