dotaz

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Wed Apr 13 10:50:48 CEST 2005

Antonin Luks' wrote:

>Nasel by se ochotny radce, ktery by mi poradil, jak doplnit chybejici
>font? Temer jsem ztratil kontakt s pocitaci, potreboval bych podrobny
>navod. (Nejlepe tedy mimo konferenci.)

Nejprve by to chtelo asi nejaka upresneni.

>1. Pouzivam LaTeX 2.09 pod DOSEM.

Predpokladam csTeX distribuci emTeXu nekdy z roku 1995.

>2. Stridave prepinam DOS a Windows 98.

Nestalo by za uvahu nejdrive nainstalovat nejakou novejsi distribuci
TeXu pro Windows?
Asi by se tady nasel dobrovolnik, co by vam s tim pomohl, kdyz se
priznate ke
sve geograficke lokalizaci :-)   Clenove CsTUGu dostavaji kazdorocne CD
s nejnovejsi
verzi TeXLive. V novejsich distribucich jsou navic pro vetsinu beznych
fontu i jejich
Type-1 varianty, coz je velice uzitecne, pokud chcete z TeXu vyrabet PDF
soubory
(dnes asi nejbeznejsi typ vystupu).

>3. Vlastnim LaTeX pro zacatecniky pana Jiriho Rybicky z roku 1995.
>Zaujal mne symbol 103 na strane 97. Podle strany 96 zjistuji, ze mam
>k dispozici soubor cmcsc10.pk. Zato soubor msbm8.pk nemam. Windows 98
>potvrzuji, ze msbm8.pk skutecne nemam.

Soubor *.pk neni nejdulezitejsi, protoze vetsina instalaci TeXu si ho
dokaze vyrobit.
Takze se radeji podivejte, jestli mate na pocitaci soubory msbm8.mf pripadne
msbm8.tfm. A taky jestli mate nainstalovany MetaFont, tedy napr. soubory
mf.exe, mf386.exe, mfjob.exe.

>4. Rozlicne dotazy Explorerem a Yahoo! mi ukazuji, ze "ve svete"
>tento soubor je. Avsak dosud jsem stahoval jen pdf soubory na
>precteni. (Zhruba receno.)

Stahovat *.pk soubory "ze sveta" nema valny smysl - jsou zavisle na
rozliseni
Vasi tiskarny. Ma smysl stahovat soubory *.mf, ale i to bych ve Vasem
pripade
spise resil celkove novou instalaci TeXu. Rejstrik fontu je v soucasnych
distribucich uz docela bohaty a tech "chybejicich" muze byt ve Vasem pripade
hodne. Stahovat a instalovat je jednotlive by asi dalo podstatne vic prace
nez instalace novejsi distribuce TeXu.

>5. Pojeti FAQ neni  takove, abych z nich cerpal.

Ktere FAQ mate na mysli? V kazdem pripade Vas dotaz na vylepseni TeXu
pro DOS
mezi caste dotazy dnes urcite nepatri.

>6. Doufam, ze soubor msbm8.pk staci pro ucely takoveho cviceni.

Samozrejme fonty se do systemu pridavaji stejne, pokud se jedna o fonty
se zdrojem
v MetaFontu. Takze msbm8 je stejne dobry priklad jako kterykoliv jiny
*.mf font.

>Srdecne dekuji obetavemu radci (darci?), i kdyz mozna nebudu dosti
>chapavy.
>                                             A L

Zkuste se podivat po tech vyse uvedenych souborech ve Vasi instalaci a
zvazte
instalaci novejsiho TeXu pro Windows. Pak muzeme pokrocit dale.

>Antonin  L u k s

S pranim uspechu,

         Lubos Kloc