Pripominky k cspsfonts2 a k novym CS-fontum

David Jez dave.jez at seznam.cz
Tue Nov 23 10:30:02 CET 2004

> Podle me by se znasilneni afm-souboru melo tykat pouze pevne sirky
> (IsFixedPitch). Ponevadz soubor xt2.enc je, jak se domnivam, urcen
> vyhradne pro strojopis, myslim, ze odstraneni kerningu by bylo rozumne
> provest primo tam --- jednou a provzdy. Pokud jde o dcaron, to jsem
> myslel udelat rucne ve virtualnim fontu; v tfm-metrice, na niz by se
> tento virtualni font odkazoval, by melo zustat tech hloupych 7.4pt.
>
> Ja bych to sliti hacku s nasledujicim pismenem nepovazoval za tak
> velkou chybu. Horsi je, kdyz se ti neproporcionalni pismo rozjede.
  Fajn, v tom pripade jsou 2 moznosti: Nechat sirku 740 nebo nastavit
600 s tim, ze se znaky holt sliji (konec koncu, slevaji se i ted jak
v ghostscriptu s URW fonty tak i s Adobe Courierem v AR).
  Pouzit virtualni font nechci, prijde mi to zbytecne; kdyz uz stejne
bude metrika pro pevnou sirku (napr. 600) tak stejne neni co resit.
  Co se tyce tabulek xl2.enc a xt2.enc: dohodneme se na tom, ze je
menit nebudu (krome jedine zmeny kterou bylo pridani znaku Euro). Konec
koncu v src jsou vsechny skripty nutne pro vytvareni, takze pripadne
neni problem vytvorit si znovu couriera pokud potrebujes bez ligatur.
Logicke jsou sice oba argumenty jak pro ligatury, tak proti, ale
priklanim se k soucasne verzi.

> cspsfonts, to ale neni az tak zase pravda. Nebylo by proto lepsi
> zvolit jine jmeno, napr. "csurw35" nebo tak podobne?
  OK. Souhlasim s tim, ze je to matouci. V tom pripade navrhuji nazev
cspsfonts-urw35.

> Predelat, asi az dojde k obecne shode s xl2.enc a xt2.enc.
  Jak jsem rikal, tabulky nebudu menit.

> To je rozumne.
> Asi ano.
> O tom jsem se uz zminil hned na zacatku tohoto dopisu.
  OK.

> Urcite jeste poradne prodiskutovat. Muj soucasny nazor je tento:
>
> Vzhledem k tomu, ze to tak je uz radu let, budiz rozlozeni znaku
> v xl2.enc a xt2.enc i nadale stejne. Jestlize to tak ale zustane,
> bylo by dobre, aby Manual k CSTeXu rikal totez. Jen porad nechapu,
> proc je tam v rozporu s kodovanim iso-8859-2 pismeno eth misto
> chorvatskeho d.
  Uznavam ze by bylo dobre, aby manual rikal totez.

> Mne se naopak libi. Ty dva serify jsou fajn. Dokonce se mi ten dolni serif
> libi vice nez to kolme useknuti, ktere ma euro ve fontech od URW.
  Ted jsem tedy prekvapen, ze se to i nekomu libi :-).

> S pozdravem
>
> Petr Brezina
  S pozdravem,
 E-mail: dave.jez at seznam.cz