Co je lepsi?

Petr Sojka sojka at fi.muni.cz
Mon Nov 15 19:10:07 CET 2004

On Sun, Nov 14, 2004 at 09:13:00PM +0100, Matous Jan Fialka wrote:
Dobry den vespolek,

> co je lepe pouzit?
>
> a) \font\bla=csr10 at 11pt % (zvetsit?)
> b) \font\bla=csr12 at 11pt % (Anebo zmensit? Tot otazka!)

a) je mirne lepsi, byt prostorove mene usporne.
Opticky skalovana pisma v mensich velikostech
jsou typicky "buclatejsi", sirsi, citelnejsi, takze zvetsenim
mensiho pisma v malych mezich nic nepokazite.

> A proto se ptam, co je podle vas z typografickeho hlediska lepsi? Nerad bych
> dal pouze na svuj subjektivni dojem. Take bych se rad zeptal, jak bych si
> mohl vyrobit "skutecne" csr11 pismo? Je to hodne slozite? Bohuzel jsem zatim
> presne nepochopil, jak se to dela a asi na to ani nemam dostatecne technicke
> povedomi o tom, jak pocitacova pisma "funguji".

Pouzijte Sauterovy aproximace (parametry pro csr11 se vypocitaji
aproximaci z parametru pro existujici prvky, tedy napr. csr10 a csr12).

s uctou a pozdravem
--ps