Co je lepsi?

Matous Jan Fialka fialka.tex at seznam.cz
Sun Nov 14 21:13:00 CET 2004

Dobry den vespolek,

co je lepe pouzit?

a) \font\bla=csr10 at 11pt % (zvetsit?)
b) \font\bla=csr12 at 11pt % (Anebo zmensit? Tot otazka!)

Verze a) dava ponekud zhustenejsi vysledek a zda se mi, ze pusobi
prirozeneji. Verze b) je tedy ponekud "rozpalenejsi", a navzdory tomu, ze je
jakoby "roztahanejsi", stejne mi prijde, ze ji chybi jista vzdusnost oproti
verzi a).

A proto se ptam, co je podle vas z typografickeho hlediska lepsi? Nerad bych
dal pouze na svuj subjektivni dojem. Take bych se rad zeptal, jak bych si
mohl vyrobit "skutecne" csr11 pismo? Je to hodne slozite? Bohuzel jsem zatim
presne nepochopil, jak se to dela a asi na to ani nemam dostatecne technicke
povedomi o tom, jak pocitacova pisma "funguji".

Dekuji predem za vase cenne rady,

s uctou,

--
Matou\v{s} Jan Fialka aka Nakladatelstv\'{i} Ligatura
Private E-Mail:       < mjf [at] ligatura [dot] org >