csplain na TeXlive 2003 neni csplain

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Mar 11 10:59:59 CET 2004

On Wed, 10 Mar 2004, Ondrej Koala Vacha wrote:

> Mozna taky tak, ze by ho nikdo nepouzival. Ale vazneji. Tex muze jiste
> zustat svym a jsou pro to dobre duvody. Jsou ale take dobre duvody pro to,
> aby se choval tak jako jine programy, zvlaste, pokud s temi programy tvori
> napr. distribuci. Ze program pise zobaky a s locales cesky prijde rade
> uzivatelu jako normalni a nemusi pritom vubec vedet o jaky program jde.
> Vyvojari se podle vseho rozhodli jit touto cestou.

Jenze zobaky jsou specifickou zalezitosti TeXu, jine programy se tak
nechovaji. Napriklad MakeIndex an CSIndex nemaji osetren vstup zobakovych
znaku, takze trideni nebude fungovat. Pri sazbe Zpravodaje mi makro
\tableofcontents vypisuje jeste dalsi udaje:

1. HTML stranku s obsahem. Zadny webovy prohlizec neumi konvertovat
zobakove znaky na spravna ceska pismenka s diakritikou (nebo znate takovy
prohlizec, ktery to umi je ze free pro vsechny platformy?)

2. Informace, podle nichz Distiller vytvori "outlines" v PDF. Distiller
ani ps2pdf z Ghostscriptu zobakovou konvenci neznaji

Vysledek je, ze se tim ztraci prenositelnost a co funguje na mem pocitaci,
nebude fungovat jinde. Trochu jine by to bylo, kdyby se misto zobaku
pouzival vystup v UTF8, protoze to je alespon standard a da se
predpokladat, ze ostatni programy budou schopny text v UTF8 precist (ale
je mnoho programu, ktere to jeste nedovedou).

> Na mistnim nastaveni zalezi vzdy. Ja treba mam tex, ktery neumi tcx
> tabulky - mam tex vice texovatejsi nebo mene texovatejsi? :))

Mene, ale zrejme Vam to nevadi. Asi nedelate veci, kde byste je
potreboval.

> --
> Ondrej Koala Vacha

Zdenek Wagner