teror ze strany "open" licenci

Ondrej Koala Vacha koala at vju.cz
Thu Jun 3 21:08:05 CEST 2004

On Thu, 3 Jun 2004, Pavel Rychetsky wrote:

> Knuthův způsob licenci jsem vždy pokládal za vrchol autorské velkorysosti
> a překvapuje mne, že někdo může vážně diskutovat o tom, jestli je tato licence
> "svobodná". (Možná ale někomu vadí, že je svobodná příliš a neumožňuje kontrolu
> ze strany komunity.)

Ona neni zase tak svobodna, pokud by melo zustat jmeno stejne, tedy TeX.
Jiste, muzete si vytvorit vlastni kopii a nazev, ale pokud to ma byt TeX,
tak nesmite opravit ani jasny bug. To muze jedine Knuth a az umre, tak
nikdo.

> Sázím instalační CD Debianu, že do pěti let bude alespoň z jedné významné
> distribuce Linuxu TeX vymýcen a nahrazen GNU klonem pod názvem TNT (TNT's
> Not TeX).

Trvalo pomerne dlouho, nez se Tex dostal do linuxovych distribuci,
prihledneme-li k faktu, ze existoval davno pred linuxem. Duvod byl prave
nesoulad licence. Bohuzel si uz nepamatuji presne duvody a by bych rad,
kdyby nekdo, kdo tuto historii zna lepe, je sem napsal.

--
Ondrej Koala Vacha