teror ze strany "open" licenci

bugtraq at centrum.cz bugtraq at centrum.cz
Tue Jun 1 17:26:29 CEST 2004

> Myslite snad tohle?
>
> http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html#ReleaseUnderGPLAndNF
>
> Pokud jsem vyhradnim autorem kodu (nejde tedy o derived
> work), coz je prepoklam situace, o niz se bavime, mohu ho
> licencovat, pod jakymi licencemi chci. Samozrejme jsou ty
> licence vzdy ve vztahu ,nebo`, tj. nesmeji by exklusivni,
> coz ale GNU GPL neni.
>
> Kde se podle vas pise opak?

Kazdy mluvime o necem jinem. Autor (nebo lepe - vlastnik copyrightu)
muze rici, ze program bude siren pod licenci GNU GPL. Take muze rici,
ze bude siren pod nejakou restriktivni licenci proprietarniho software.
Ale uz nemuze rici, ze pro soukrome ucely bude program siren tak a pro
komercni ucely onak. To je v rozporu s GNU GPL, a proto takove licencni podminky nejsou mozne (licence GNU GPL by v takovem pripade nebyla
platna).

doporucuji nasledujici stranky:
http://www.gnu.cz/gpl-cz.html
http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.cs.html