konverze z Illustratoru a Visia do EPS

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Jan 28 15:22:19 CET 2004

On Tue, 27 Jan 2004, Martin Sveda wrote:

> Vsechny pokusy skoncily u toho, ze jsem mel EPS soubor,
> ktery na prvni pohled vypadal normalne (spravne), dokonce
> sel bez problemu zkonvertovat na PDF pomoci epstopdf
> ale ve vyslednem dokumentu se obrazky bud nezobrazily
> (cslatex a vystup do PS), nebo byly kazdy na jedne strance
> (pdfcslatex a vystup do PDF).
>
> Ted uz nevim kudy dal, vystavil jsem originalni obrazek
> ve formatu Visia i vytvoreny PS soubor pomoci tisku pres
> ovladac Adobe na webu.
> Adresa je:
> www.kn.vutbr.cz/~sveda3/files.php

Ten soubor je PS, nikoliv EPS. PS se nezmeni na EPS jen priponou a
bounding boxem, jeste je nutno vyhazet spoustu operatoru, ktere v EPS byt
nesmi. Nejsnazsi je to pres PDF. Pokud nemate plny Acrobat, staci pomoci
GS vytisknout PS do zarizeni pdfwrite a vysledny PDF vytisknout do
epswrite. sice se nevypocte uplne spravny boundingbox, ale to se da
napravit napr. v gsview. Timto zpusobem jsem vytvoril 3fnes.eps. Je
zajimave, ze takto vytvoreny EPS ma 5 KB, zatimco puvodni PS mel 118 KB.
Na http://hroch486.icpf.cas.cz/test/ najdete PDF jako meziprodukt, hotovy
EPS a nesmyslny dokument test.ps, kde je EPS pro kontrolu pouzit.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz