Operator ze dvou znaku

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Wed Jan 21 20:25:24 CET 2004

On Wed, Jan 21, 2004 at 07:42:34PM +0100, Vitezslav Sevcik wrote:

> mam nasledujici problem, potrebuji vytvorit novy binarni matematicky
> operator slozeny ze dvou znaku (podobne jako je udelany napr
> \rightleftharpoons).
>
> Jde mi o jakysi reciproky operator k '\uplus', byl by slozen z operatoru
> (ci spise "znaku") '\cap' a '\cdot'. (Rekneme novy bin. operator
> '\ncdot'.)
>
> Vhodne by bylo, aby tento operator byl i ve verzi pro "ruzne velikosti".
> (Napr. '\bigncdot' oproti '\biguplus'.)
>
> Kdyby nekdo z oslovovane TeX-spolecnosti mel alespon kod, ktery resi
> [...]

Jako vsechno ostatni, i toto je jako priklad v TBN ;-)

Napr.:

\def\buildncdot#1#2{\ooalign{\hfil$#1\m at th\cdot$\hfil\cr$#1\m at th#2$\cr}}
\def\ncdot{\mathbin{\mathpalette\buildncdot\cap}}
\def\bigncdot{\mathbin{\mathpalette\buildncdot\bigcap}}

Ma to drobny problem, \cdot je prilis maly. Presneji receno,
pro \ncdot je celkem pouzitelny; pokud nebudete tisknout
v nejakem neprilis vysokem rozliseni, kde se pixelove
velikosti tecek zrovna nejak nevhodne zaokrouhli, ani to
nebude moc videt.

Ale v \bigncdot uz vypada hrozne. Kde ovsem vzit tu spravnou
velikost tecky, to nevim -- \bullet uz je jako krava a nic
mezi se AFAIK ve standardnich (a AMS) fontech nenachazi;
a nez prohledavat nestandardni fonty uz je asi jednodussi
nakreslit si v METAFONTu oba znaky (obzvlast kdyz jde jen
o kombinovani existujiho kodu).

Yeti

--
Do not use tab characters. Their effect is not predictable.