Operator ze dvou znaku

Vitezslav Sevcik sevcik at vertigo.fme.vutbr.cz
Mon Jan 26 21:02:01 CET 2004

On Wed, 21 Jan 2004, David Necas (Yeti) wrote:

> Ma to drobny problem, \cdot je prilis maly. Presneji receno,
> pro \ncdot je celkem pouzitelny; pokud nebudete tisknout
> v nejakem neprilis vysokem rozliseni, kde se pixelove
> velikosti tecek zrovna nejak nevhodne zaokrouhli, ani to
> nebude moc videt.

Dekuji za ucelnou radu. Zkusil jsem vyresit ten problem s \bigncdot timto
zpusobem:

\DeclareFontFamily{U}{lcirc}{}
\DeclareFontShape{U}{lcirc}{m}{n}{<-> lcircle10}{}
\DeclareSymbolFont{circles}{U}{lcirc}{m}{n}
\DeclareMathSymbol{\bigcdot}{\mathop}{circles}{"71}

\makeatletter
\def\buildncdot#1#2{\ooalign{\hfil$#1\m at th\cdot$\hfil\cr$#1\m at th#2$\cr}}
\def\ncdot{\mathbin{\mathpalette\buildncdot\cap}}
\def\buildbncdot#1#2{\ooalign{\hfil$#1\m at th\bigcdot$\hfil\cr$#1\m at th#2$\cr}}
\def\bigncdot{\mathbin{\mathpalette\buildbncdot\bigcap}}
\makeatother

Myslel jsem si, ze se bigcdot bude menit tak jako jine operatory typu
\mathop, ale je videt, ze do toho prilis nevidim. Nicmene, lcircle10 je
cesta k teckam ruznych velikosti.

Drobna potiz je v tom, ze znaky v lcircle10 jsou umisteny ponekud mimo
box, takze tecka se nesazi uprostred, ale to by melo byt resitelne.

Nemate v zasobe jeste kod, ktery by resil vyber znaku prislusne velikosti
v zavislosti na pouzitem matematickem prostredi?

S pratelskym pozdravem

V. Sevcik