LaTeX a 50 Euro

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Jan 13 15:45:32 CET 2004

Stanislav Paluch - KMM wrote:

>Vazeni pani,
>
>ja mam iny problem - opacny. Cele Vianoce som stravil preklikavanim
>TeXovskych clankov do toho po****eho Wordu, aby mi ich vobec v tu
>nemenovanych konferenciach uverejnili. Kto ste to este nerobili, si
>neviet predstavit, aka je to nesmierna otrava. A nakoniec to - napriek
>obrovskej namahe - vyzera velehnusne.
>
>Mnozstvo casopisov vobec neberie TeXovske dokumenty a ziada iba Word.
>Zabavac Petr Novotny hlas heslo: "S blbcami nespolupracuj".
>Slusny clovek by tam teda nemal nic posielat, ale co robit, ked
> [...]

Zkuste se branit. Soukromeho vydavatele nemuzete k nicemu nutit, ale pokud
ma treba organizator konference neco spolecneho se statnimi penezi, musi
krome proprietarniho formatu DOC prijimat i nejaky otevreny format,
jinak zasahuje nepripustne a v rozporu se zakonem do hospodarske souteze.
No a LaTeX nebo PDF jsou vhodnymi kandidaty.
Tohle ovsem malokdo vi, je treba jim to slusne vysvetlit.
Ja osobne jsem nejaky otevreny format uhadal zatim ve vsech pripadech
pouze s jedinou vyjimkou: to byla konference v Italii a tam vydavali sbornik
na CD, vsechny prispevky v DOC formatu a obrazky vcetne grafu chteli
vyhradne v JPEG. S takovou mirou debility se ovsem clovek setka malokdy.
Slusna svetova vydavatelstvi (treba Elsevier) nejenze LaTeX radi prijimaji,
ale maji i vlastni tridu pro pripravu rukopisu, takze si clovek vubec
nemusi delat
starosti s formatovanim.

       Preji mnoho uspesnych vedeckych praci publikovanych v TeXu.

                               Lubos Kloc