znova obrazky :-)

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Tue Feb 24 08:49:49 CET 2004

Michal Kyselica wrote:
> [...]
> neopisal presne, co je za problem. Skusim teraz:
>
> mam TexLive, Windows XP a snazim sa obrazky vkladat takymto kodom:
>
> \begin{figure}[h]
> \begin{center}
>
> \includegraphics[scale=1.0]{pictures/ch_app_java/env_settings_04.jpg}
>     \caption{Vytvorenie systémovej premennej - New System Variable.}
>     \label{env_settings_04}
>     \end{center}
> \end{figure}
>
> V prilohe posielam 2 obrazky: prvy je to co som "grabol" grafickym
> programom IrfanView a 2. obrazok je to ako to TexLive zobrazil do Pdf-ka

Problem je v tom, ze ten druhy obrazek nerika vubec nic o skutecne
velikosti obrazku v PDF. PDF si na obrazovce muzete zvetsovat
ci zmensovat jak chcete, to nic nerika.
   Ten prvni obrazek ma "prirozenou" velikost 91.8 x 37.0 mm
(347 x 140 px, 96 x 96 dpi). Kdyz VYTISKNETE vysledne PDF
na nastavenou velikost stranky (asi A4) a zmerite obrazek,
jak je velky?

> tymto parametrom:  scale=1.0   som sa snazil, aby to zobrazilo "jedna k
> jednej". Lenze Tex si to zmensil.

Vim, ze se opakuji, ale jinak to nejde: pokud nereknete nic o
ROZLISENI jednotlivych zrizeni a jeho nastaveni, ani TeX ani
nikdo jiny nema tuseni, co myslite pojmem "jedna k jedne".

> Ako mam vlozit obrazok, aby bol "jedna k jednej"? (aj keby to hned
> nevyzeralo typograficky spravne)?

Pokud se nehodlate zabyvat rozlisenim jednotlivych zarizeni a snazit
se tak o zachovani kvality obrazku, nastavte primo natvrdo pozadovany
rozmer. Pomatujte ale na to, ze ten rozmer se vztahuje na vytistenou
stranku. Ne na to, co vidite na obrazovce.

> Diki moc za odpovede.
>
> Michal

Hodne zdaru preje

        Lubos Kloc