RE: Velikost písma - jeden rozměr

Libor Tvrdik ltvrdik at trask.cz
Tue Feb 3 22:22:55 CET 2004

-----Original Message-----
From: owner-csTeX at cs.felk.cvut.cz [mailto:owner-csTeX at cs.felk.cvut.cz] On Behalf Of Zdenek Wagner
Sent: Tuesday, February 03, 2004 10:29 AM
To: csTeX at cs.felk.cvut.cz
Subject: Re: Velikost písma - jeden rozměr

> ... pak jedinou moznosti je vytvoreni noveho fontu.
No, na to se přece jen ještě necítím. ;]

> Jen bych rad upozornil, ze pri takove deformaci se rozsiri
> vodorovne taky, takze treba E muze vypadat dost osklive.
Po pravdě řečeno o to mi jde. Pokud roztažení opravdu přeženu
začne být text špatně čitelný, tedy jen do té doby než si jej
začnete před očima naklánět. Je to jeden ze způsobů zpestřování
táborových her.

Pan Olšák mi poradil ještě jeden způsob pomocí čistého ps triku:

\def\pstransform#1#2{\hbox to0pt{\special{ps:gsave
   currentpoint currentpoint translate #1 neg exch neg exch translate}%
   #2\hss\special{ps:grestore}}}

a použití:

\pstransform {30 rotate 2 1 scale}{Tady je text}

Díky. LT