Prvni radek jinym pismem

Matous Jan Fialka fialka.tex at seznam.cz
Fri Dec 17 07:12:52 CET 2004

On 17/12/04 00:51 +0100 or thereabouts, Petr Brezina wrote:

> Ad Matous Jan Fialka, 16. 12. 2004, 13:52:00
> %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

> Takovy postoj naprosto schvaluju. Nemam totiz rad, kdyz vidim,
> ze nekdo kasle na formu. Dilo muze byt dokonale jen tehdy, kdyz
> ma dobre zpracovany obsah i formu. Obe slozky jsou dulezite.

Naprosto souhlasim, formu a obsah nelze oddelit. V oblasti literatury je to
dnes nadto problem rekneme "specialni". Duvody jsou myslim jasne patrne pri
pruchodu kterymkoli velkym knihkupectvim. Clovek se skoro desi na ty hruzy
podivat. Kolikrat jsem si radeji pujcil knihu v knihovne nez abych si ji
koupil, protoze proste byla doslova a do pismene hnusna. Je to skoda. Ne
vsechny ty odpuzujici, jakoby ve Wordu "vysazene", publikace maji ale i
stejne odpuzujici obsah. Mnohe z nich by si byly zaslouzily lepsi osud.
Jakoby vsudypritomne slovo "marast" platilo i pro oblast upravy knih.

> Jo, jeste jsem odhalil jeden nedostatek. Pokud ma odstavec
> jen jeden radek, dopadne to spatne. Zatim to nebudu opravovat,
> ponevadz pravdepodobnost, ze prvni odstavec na zacatku
> kapitoly bude mit jen jeden radek, je velmi mala.

Na to jsem take narazil pri testovani. Roztahne se to na cely radek, coz pri
nedostatecnem mnozstvi materialu dopadne dost komicky. Zvlaste komicke to je
pri dvouslovnem odstavci. :-) Take bych to neupravoval. Pri priliz kratkem
prvnim odstavci, ktery vyjde na jeden radek sazby je nejlepsi zmenit font
rucne. I kdyz by nebylo nezajimave, kdyby na takovy pripad vase makro take
myslelo (jen kvuli "dotazenosti"), nechme to byt.

Dekuji predevsim za posledni upgrade.

Preji krasny den,

s pozdravem,

--
Matou\v{s} Jan Fialka aka Nakladatelstv\'{i} Ligatura