Prvni radek jinym pismem

Petr Brezina petr-brezina at volny.cz
Fri Dec 17 00:51:07 CET 2004

Ad Matous Jan Fialka, 16. 12. 2004, 13:52:00
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

> autor je dost vysazeny na vzhled a ma presne vymezene
> predstavy

Takovy postoj naprosto schvaluju. Nemam totiz rad, kdyz vidim,
ze nekdo kasle na formu. Dilo muze byt dokonale jen tehdy, kdyz
ma dobre zpracovany obsah i formu. Obe slozky jsou dulezite.

> Ale bohuzel zkolabuje s "Chyba", kdyz se nastavi \rightskip nebo
> \leftskip, coz je take jediny nedostatek, na ktery jsem v prubehu
> testovani prisel. Pujde to opravit?

Kdyz si ted znova prohlizim to makro, udivuje me tam prikaz
\let\-=\relax, ktery se objevuje na ctyrech mistech. Zda se mi,
ze je tam k nicemu, takze by se asi nic nestalo, kdybyste si
ho tam umazal. Nechci se ale unahlit, abych pak nevypadal jako
ten kral, jak odvolaval, co odvolal. Rikam si, jak se to tam
mohlo dostat. Zrejme je to zbytek kouzelnicke formulky. Jako
D. C. a jeho kolegove pouzivaji nesmyslny shluk slabik
abrakadabra nebo carymaryfuk, tak ja pouzivam nesmyslny shluk
takovych tech slovicek, co jsou uvozena zpetnymi lomitky :-)

Ten problem s \leftskip a \rightskip pujde samozrejme opravit
snadno. Musite mezery podle \leftskip a \rightskip pridat take
do \hboxu, v nichz se sestavuje prvni radek. Tyto \hboxy jsou
v makru na ctyrech mistech - presne tam, kde je ta magicka
formulka. Tak vidite, prece ten prikaz ma vyznam - slouzi
jako znacka, abyste vedel, kde mate zasahnout do kodu makra.
Ty upravy vypadaji takto:

Prvni:
   \setbox0=\hbox{\hskip\leftskip\let\-=\relax
      \indent\vysazejprvni\hskip\rightskip}

Druha:
   \setbox0=\hbox{\hskip\leftskip\let\-=\relax
      \indent\vysazejprvniR\hskip\rightskip}

Treti a ctvrta:
\def\vysazejodstavec{
   \noindent\hskip-\leftskip
   \line{\hskip\leftskip\let\-=\relax
      \indent\vysazejprvni\hskip\rightskip}%
   \nobreak\hskip-\rightskip\break
   \the\zbytek \par}
\def\vysazejodstavecR{
   \noindent\hskip-\leftskip
   \line{\hskip\leftskip\let\-=\relax
      \indent\vysazejprvniR\hskip\rightskip}%
   \nobreak\hskip-\rightskip\break
   \the\zbytek \par}

Jo, jeste jsem odhalil jeden nedostatek. Pokud ma odstavec
jen jeden radek, dopadne to spatne. Zatim to nebudu opravovat,
ponevadz pravdepodobnost, ze prvni odstavec na zacatku
kapitoly bude mit jen jeden radek, je velmi mala.

S pozdravem

Petr Brezina