Jiny zpusob visiciho rozdelovniku?

Vit Zyka vit.zyka at seznam.cz
Mon Dec 13 22:20:39 CET 2004

> ceskem jazyce vsak zatim chybi knizka o Metafontu. Zkousel jsem o Metafontu
> lustit neco anglicky a ackoli mam statni zkousku z AJ, stejne mi to nebylo
> moc platne. Je to pro me proste nesrozumitelne a nektere terminy ani
> nedovedu prelozit bez pouziti specializovanych technickych slovniku. Na

Myslim, ze v dnesni dobe se vyplati spise studovat METAPOST. Tedy
MATAFONT generujici misto bitmap PostScript. Duvody?
- Vektorovy format,
- standard (i mimo TeX komunitu),
- snadny prevod do PDF (i na urovni makrojazyka TeXu),
- ConTeXt umoznuje psat zaroven TeX a METAPOST v jednom zdrojaku se
vzajemnym ovlivnovanim (text sleduje krivky-odstavce, linky, geometricky
se deformuje-zvetseni, rotace, ...; krivky se kresli podle vysazeneho
textu - ramecky na miru a ne jen z rovnych car; pracuje s barvami i
pruhlednymi),
- existuji nastroje pro tvorbu standardnich Type 1 fontu (generovani z
PK bitmap ma sve uskali - predevsim efektivnost vysledneho zpetne
vektorizovaneho kodu).

Pro zacatek doporucuji skvely utly manual od autora Johna Hobbyho
http://ftp.cstug.cz/pub/tex/CTAN/systems/msdos/metapost/doc/mpman.ps
(zrejme mate ve sve instalaci texmf/doc/metapost/base/mpman.pdf)

Vitek Zyka