Problem se stylem fyma z prosperu - predbezne shrnuti

Lubos Kloc kloc at ipm.cz
Fri Dec 17 17:06:33 CET 2004

Tak jsem delal jeste nejake zkousky a dosazene poznatky lze shrnout takto:

Chybne zobrazeni (vycernene pozadi) se objevuje pri pouziti tridy "prosper"
za nasledujicich okolnosti:

1) ve stylu slidu PPR*****.sty je na zacatku popisu graficke podoby
"problemovy" graficky objekt
(viz dale) hned po implicitnim (nebo i explicitnim) vybeleni pozadi.

2) prevod z PS do PDF je proveden GhostScriptem nebo nekterym na GS
zalozenym programem
(ps2pdf). Pri prevodu Distillerem se chyba neobjevi. Verze GS patrne
nema vliv.

3) PDF je zobrazovan AcrobatReaderem 5.0x v Linuxu, na jinych
platformach (Win)
se chyba neobjevuje. Starsi verze AR pro Linux jsem nezkousel.

4) Dokument ma alespon dve stranky. Na prvni (titulni) strance se pri
prvnim zobrazeni
chyba neukaze, az na druhe strance. Pri navratu na titulni stranku chyba
v nekterych
pripadech zase zmizi, v jinych ne. Nepodarilo se mne zatim zjistit, na
cem to zavisi.

Zda se pravdepodobne, ze se chyba muze objevit u jakychkoliv dokumentu
pouzivajicich
PSTricks, ale zatim jsem to nezkousel.

"Problemovy objekt". Po tech nekolika pokusech se zda, ze rozhodujici je
slozitejsi vnitrni vypln.
Konkretne se jako problemove ukazaly objekty s fillstyle=gradient a
fillstyle=crosshatch.
Pokud se pred problemovym objektem objevi nejaky jiny s fillstyle=solid
a soucasne
fillcolor<>white, chyba se neobjevi. Reseni, ktere popsal pan Kreps tedy
funguje diky tomu,
ze vklada graficky objekt s fillcolor<>white, nikoliv diky explicitnimu
vybeleni pozadi.
Pokud v nem napisete fillcolor=white, prestane fungovat a chyba se
objevi. Naopak
staci pred problemovy objekt vlozit treba maly zeleny ctverecek ktery se
tim dalsim
objektem hned prekryje, a vse bude v poradku, chyba se neobjevi.

Vidim dve mozne priciny:
A) GS vyrabi za techto velmi specifickych okolnosti nekorektni PDF,
ktere se pak zobrazuje
ruzne na ruznych platformach.
B) PDF je korektni, chyba je vyhradne na strane AR pro Linux.

Osobne povazuji za pravdepodobnejsi B), ale pokud se nam nepodari
vyloucit A),
asi bude obtizne vymoci od Adobe napravu.

Preji vsem pekny vikend.

Lubos Kloc