TeXLive - uspornejsia tlac cez dvips a gs , tetex a print on Linux

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Fri Aug 13 10:21:35 CEST 2004

On Fri, 13 Aug 2004, Lubos Kloc wrote:

> S tou rychlosti a velikosti souboru to neni tak jednoznacne. Je dobre si
> uvedomit, ze na konci
> tiskoveho procesu je vzdycky rastrovy obraz stranek v rozliseni tiskarny.
> Pokud tiskarne tento rastr rovnou poslete, je to veliky soubor, takze
> prenos trva dlouho,
> ale tiskarna uz ho nemusi nijak zpracovavat a rovnou tiskne.
> Naproti tomu tiskovy soubor v nejakem "vyssim" jazyce (PCL, PS ...) je
> maly a prenese

Navic PS je programovaci jazyk a je mozno poslat do tiskarny
nekolikabytovy prikaz, ktery se bude dlouho interpretovat. Mam treba PS
programek na vytisteni vzorniku fontu s metrickymi udaji vsech znaku
vcetne tech, ktere nejsou v /Encoding. Te soubor, ktery poslete do
tiskarny, ma urcite mene nez 5 KiB, ale na PS Level 2 vyprodukuje 70 stran
(kdyz si vytisknete kompletni FontDirectory).

> [...]
> je v jinem
> rozliseni, takze tiskarna ho musi cely prerastrovat. Pak jsou dlouhe oba
> procesy.

> Pokud vim, tak vetsina HP tiskaren pouziva PJL (Print Job Language),
> bohuzel ale
> nikde nebyva dokumentovano, ktere konkretni PJL prikazy ta ktera tiskarna
> podporuje.
> Jednou z moznych cest je odchytit vystup z originalniho driveru tiskarny
> pri pozadovanem nastaveni parametru do souboru a pak tam uvedene PJL prikazy
> poslat tiskarne jako prolog pred vlastnim PS souborem. Jen je potreba

Lze to resit i na urovni PS. Takove nastaveni vsak neni soucasti standardu
PS a je zavisle na zarizeni. Musite jej tedy ziskat od vyrobce pro
konkretni tiskarnu. Na webu HP se leccos da najit, pripadne to muze byt v
nejakych diskusich, ktere treba najdete pres Google. Pak si muzete udelat
hlavickovy soubor pro dvips, pripadne to lze zapsat do config.ps.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz