Typograficke normy a normy citacni?

Matous Jan Fialka fialka.tex at seznam.cz
Tue Aug 17 21:59:53 CEST 2004

Dobry den vsem,

pracuji prave na sazbe jedne studenstske prace a narazil jsem jaksi na
problem, ze nevim, jak se spravne "formatuji" citace, tj. nevim, jak se
cituji casopisy, knihy odborne i beletrie, ja se cituje, kdyz jedna opravdu
o presnou citaci nebo volnou parafrazi atd. (co je takoveto "[in. ...]" a
jak se lisi od normalniho citovani v textu "[1]"?) Takove otazky a mnohe
dalsi me trapi. Koukal jsem do nekolika odbornych kniha a vesmes se zpusoby
citace ekvivalentnich zdroju  dost lisi. Mohl by mne nekdo nasmerovat na
relevantni platne zdroje ohledne tohoto? Popr. bych uvital cisla norem,
ktera toto v CR upravuji, abych si je mohl zakoupit (nebo stahnout z
internetu, pokud se nekde povaluji, o cemz ale uprimne pochybuji).

Take bych rad znal cisla ruznych uzitecnych typografickych norem, se kterymi
se da v bezne sazecske praxi setkat, a bez kterych nelze brat typografii
vazne. Proste a jednoduse: chtel bych zadanou praci delat opravdu poradne.

Jelikoz vim, ze zde nekteri z Vas sami publikuji, doufam, ze se mi dostane
odpovedi, ktere moje nedostatky ohledne vyse uvedeneho pomohou zaplnit.
Samotny proces sazeni (TeXem, jak jinak) je jedna vec, ale formalni pravidla
napr. tech citaci, se kterymi mam takovy problem, je vec jina. Chtel bych to
mit ve svych sazbach spravne.

Dekuji vsem, kteri mi odpovedi.

Krasny den preje,

--
Matou\v{s} Jan Fialka aka Nakladatelstv\'{i} Ligatura