Zlate stranky a NTS

arnost arnost at cs.cas.cz
Sat Aug 7 17:54:21 CEST 2004

dobry den,

zabyvam se automatickou sazbou katalogu typu zlatych stranek. tj.  uzka
zhruba petisloupcova sazba promichana reklamou s ruznou siri sloupcu.
uz je vicemene jasne, ze TeX na podobnou ulohu nestaci, protoze se zde
jedna zejmena o sofistikovany algoritmus strankoveho zlomu, kde je nutno
optimalizovat vice stranek najednou. kolega nalezl nejake clanky
tykajici se podobne problematiky a zda se, ze existuji celkem uspesne
pristupy zalozene na simulovanem zihani.

rad bych vyrobil jakysi funkci prototyp urceny k porovnani ruznych
heuristik. idealni mi k tomuto pouziti pripada NTS, ale kdyz jsem
rekognoskoval stranky tohoto projektu, prislo mi, ze neni moc zivy.

chtel jsem se zeptat, ma-li nekdo s NTS zkusenosti, pripadne nejake jine
zkusenosti tykajici se podobne masivniho zasahu do strankove rutiny TeXu
(bude zjevne potreba zavest nove penalty, zmenit vypocet ohodnocovaci
funkce atd)

predem diky za jakokouli reakci