Prolozene pismo

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Apr 21 13:21:43 CEST 2004

On Wed, 21 Apr 2004, Jan Holub wrote:

> Prozatim jsem vystacil s makrem p. Olsaka, nicmene uvnitr nelze pouzit
> dalsi makro, takze treba "\`A la garre" a "A \textbf{byl} to gol" pusobi
> problemy. To budu resit jinak. Horsi je to s nemoznosti deleni slov. Tam
> se asi casem budu muset priklonit k jednomu s nasledujicich reseni:

Tucne pismo je problem, to se da resit jedine pomoci \prostrkej{A
}\textbf{\prostrkej{byl}}\prostrkej{ to gol!}. \`A la garre se da napsat
prolozene, pokud pouzijete font s kodovanim T1 nebo XL2, kde \`A je jako
jediny znak. Vyresi se to timto trikem:

\edef\mujtext{\`A la garre}
\expandafter\prostrkej\expandafter{\mujtext}

> 1. virtualni font, o kterem p. Kloc tvrdi, ze

> Pokud by mi nekdo mohl doporucit nejakou peknou ucelenou literaturu o
> tvorbe a pouziti vitrualniho fontu a to jak cesky tak anglicky, bych bych
> mu tez povdecen.

V cestine zkuste Typograficky system TeX on Petra Olsaka, anglicky napr.
http://www.cl.cam.ac.uk/users/rf/pstex/virtualfonts.htm, pripadne napiste
na Google "virtual fonts" a vyleze Vam pres 7000 odkazu (zdaleka ne
vsechny jsou uzitecne).

> 2. vzit si nejaky font a upravit jeho metriku.

To bych radsi resil virtualnim fontem.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz