Poster ze stranek A4

Alexandr Malusek Alexandr.Malusek at imv.liu.se
Tue Apr 13 14:55:51 CEST 2004

=?windows-1252?Q?Lubo=9A_Kloc?= <kloc at ipm.cz> writes:

> Odpovedi se nejak neobjevuji, asi proto, ze jste svuj problem
> neformuloval dost jasne.

Byl to spis dotaz pro nekoho, kdo uz poster z A4 stranek sazenych v
LaTeXu daval dohromady.

> Pokud tomu dobre rozumim, tak chcete sestavit poster z nekolika
> samostatnych stran, nikoliv udelat jednu velkou stranu.

Ano.

> Na to by se podle me hodil nektery z nastroju pro pripravu
> prezentaci (Prosper, Seminar, slides ....).

Nakonec jsem to udelal pres pdfscreen (je soucasti TeXLive), na vyse
uvedene baliky se podivam take.  Strucny popis nasleduje:

1) V pdfscreen jsem pouzil velikost stranky 15.75 cm x 22.27 cm =
0.75*A4, abych nemusel menit implicitni meritko fontu.  Priklad:

\documentclass[12pt,a4paper]{article}
\usepackage{times}
\usepackage{graphicx}
\usepackage[screen,nopanel]{pdfscreen}
\margins{1cm}{1cm}{1cm}{1cm}
\screensize{15.75cm}{22.27cm}
\begin{document}
\overlay{overlay_black2blue}
\begin{slide}
   Strana 1
\end{slide}
\clearpage
\overlay{overlay_marble}
\begin{slide}
   Strana 2
\end{slide}
\end{document}

Barevne pozadi v souborech overlay_black2blue.pdf (gradient) a
overlay_marble.pdf (bitmapa) jsem vytvoril v OpenOffice.org a
vyexportoval do PDF. Pouzity format byl landscape A4 s nulovymi okraji.

2) Vytvoreni PDF souboru:
$ pdflatex poster.tex

3) Konverze do Postscriptu:
$ pdf2ps -dLanguageLevel=2 poster.pdf

4) Zmena meritka na A4:
psnup -m0.5cm -pa4 -W22.27cm -H15.75cm -1 poster.ps print.ps

5) Celkovy pohled (8 stran na jedne A4):
psnup -c -m0.5cm -pa4 -W22.27cm -H15.75cm -8 poster.ps overview.ps

Prezentace v pdfscreen delam casto, a tak to slo velmi rychle -
podstatne rychleji, nez pri mem nemotornem klikani v OpenOffice.org.
Jediny problem je, ze velikost souboru print.ps je asi 60 MB, zatimco
poster.pdf ma jen asi 700 KB.  Nicmene tisk na voskove tiskarne probehl
bez problemu.

S pozdravem,
Alexandr Malusek