-src-specials

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Thu Apr 8 10:02:59 CEST 2004

On Thu, 8 Apr 2004 hospodka at feld.cvut.cz wrote:

> [...]
> volani editoru z Yapu. To se mi dari, pokud ve volani texu uvedu toto:
> --src-specials=par, tedy napr:
>
> tex -fmt=cslatex -translate-file=cp1250cs -src-specials %1 %2 %3 %4 %5 %6 %7 %8
> %9
>
> Potom zpetne hledani funguje, ale ma to jeden neblahy ucinek na preklad. Za
> nadpisy typu \section{}, ... je text odsazen (odstavcovou zarazkou), coz se
> pred tim nedelo.
>
> Nemohu prijit na to, jak toto chovani odstranit a pritom zachovat moznost
> zpetneho hledani z dvi do zdrojoveho textu?

Sahnout do tex.web a upravit algoritmus src-specials tak, aby prislusny
\special vlezl az do DVI, nikoliv do expand procesoru. Neodsazovani
prvniho odstavce je reseno uvnitr \@afterheading, kde se (velmi
zjednodusene) provede:

\everypar{\lastbox0 ...}

Prvni box prave zpracovavaneho odstavce se vlozi do boxu 0 a zahodi se.
Pokud TeX splnuje trip test, zahodi se odstavcova zarazka a text odstavce
zacina od kraje. Pokud se tam vynori src-special, zarazka se neodstrani.

> Pokud je to nejaky FAQ, tak me prosim nasmerujte, asi jsem spatne hledal,
> protoze to nemohu najit :-(
>                                  Jiri Hospodka

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz