spojení formuláře (blanketu) a dat

Luboš Kloc kloc at ipm.cz
Fri Oct 31 09:36:49 CET 2003

"Jiří Lisický" wrote:

> Dobrý den.
>
> Chtěl bych se zeptat zdejších odborníků na následující věc.
>
> Mám postscriptový soubor - tiskopis - blanket faktury. A mám data těch faktur.
> Jde to "slepit" dohromady = vytvořit kompletní faktury?

Samozrejme to jde. Blanket prevedete do EPS a vlozite na zacatku
jako obrazek. Pak jeste musite rict TeXu, ze ma sazet pres nej a ne az za nej.
Nedavno se to tady resilo jako "Tisk vodoznaku" ci nejak podobne,
podivejte se do archivu.
Pak nejlepe pomoci prostredi "picture" vysazite do potrebnych mist
prislusne texty. Jak dostat do TeXu prislusna pole z databaze
bylo popsano ve Zpravodaji 1-3/2000.

> Ten postsriptový soubor bych dostal z tiskařské firmy, která nám dodavá ty
> formuláře. Proto bych jej nemusel sám znovu vytvářet.
>
> Pokud to nepůjde takto, budu to muset vytvořit v TeXu - aniž jej umím :-(
> A vytvářet složitý formulář s rámečky asi není ten nejlepší příklad k učení.
>
> A ještě bych se chtěl zeptat jak je to s náročností na výkon počítače, když
> budu chtít vytvořit třeba 300 faktur.

Myslim, ze naroky nejsou nijak mimoradne. TeX zde toho bude mit na praci
velmi malo. Nemusi resit zadne komplikovane zlomy, jen vysazi trochu
textu. Nejvic prace bude mit GhostScript, aby to vyrastroval a vytiskl
(pokud nemate PS tiskarnu).

> děkuji za Vaše případné odpovědi

Rado se stalo.

           Lubos Kloc