Fonty Times pro math mod

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Oct 6 16:05:12 CEST 2003

On Mon, 6 Oct 2003, Zdenek Sedlacek wrote:

> Zdravim Vas kolegove LaTeXiste!
>

> Podle toho, co jsem se docetl v knize LaTeX Graphics Companion, jsou tyto
> baliky vice mene nahrazkou z nouze. Namet pro nas slovutny Vybor: Co kdyby
> se tak nekolik TUGu spojilo a koupilo nebo dalo udelat takovy font?

Potiz je v tom, ze bezna komercni firma neproda font TUGu tak, aby jej
mohli pouzivat vsichni clenove. Musite jim rici, ze to bude pouzivat napr.
1000 clenu a zaplatit 1000 licenci. Nevsiml jsem si, ze by nejaka firma
nabizela nejaky druh licence, ktery by pro TUG byl vyhodnejsi nez kdyz si
kazdy uzivatel koupi fonty sam. Navic firmy casto nabizeji nejaky balik
fontu a musite koupit cely balik vcetne toho, co nikdy nebudete
potrebovat. Jednotlive fonty se daji kupovat nejspis jen od Stresovicke
pismolijny.

> Prave tak bych si dovolil navrhnouti nasemu Vyboru: Nebylo by mozno koupit
> nekolik existujicich komercnich TeXovych systemu (jako je na pr. Visual
> TeX) testovat je, srovnat je a pote vydat doporuceni pro nas cleny? Snad
> by to nebyl prilisny vydaj. Pokud vim, tak vetsina techto systemu ovsem
> pracuje pod Windows.

A proc kupovat? Slusne firmy svuj SW zdarma zapujci k testovani a recenzi.
Asi by to mohl vybor zkusit domluvit, pripadne bych to mohl zkusit jako
redaktor Zpravodaje, ale potreboval bych mit jistotu, ze nejaky zkuseny
windowsovy texista takove srovnani skutecne provede a napise to cesky i
anglicky, jak pro Zpravodaj, tak pro www.cstug.cz. Byl bych nerad, abych
bud ja nebo vybor ziskal komercni texovou distribuci, na kterou by se pak
nikdo nepodival.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz