Fonty Times pro math mod

Zdenek Sedlacek sedlacek at Server.ipp.cas.cz
Mon Oct 6 15:44:16 CEST 2003

Zdravim Vas kolegove LaTeXiste!

Mate prosim nekdo zkusenosti s baliky pro pouzivani fontu v math modu,
ktere se daji pouziti s textovym fontem Times (nebo podobnym)? Nalezl jsem
baliky:
        mathtime
        mathptm
        mathptmx
        mathpple
        mathpazo (s textovym fontem Palatino)

Existuji snad jeste jine? Da se s nekterym z techto baliku sazet i velmi
slozity matematicky text obsahujici symboly z amssymb? Jaky je rozdil mezi
baliky mathptm a mathptmx?

Podle toho, co jsem se docetl v knize LaTeX Graphics Companion, jsou tyto
baliky vice mene nahrazkou z nouze. Namet pro nas slovutny Vybor: Co kdyby
se tak nekolik TUGu spojilo a koupilo nebo dalo udelat takovy font?

Prave tak bych si dovolil navrhnouti nasemu Vyboru: Nebylo by mozno koupit
nekolik existujicich komercnich TeXovych systemu (jako je na pr. Visual
TeX) testovat je, srovnat je a pote vydat doporuceni pro nas cleny? Snad
by to nebyl prilisny vydaj. Pokud vim, tak vetsina techto systemu ovsem
pracuje pod Windows.

Proc to navrhuji? Priznam se, ze s zadnym jinym programem jsem neztratil
tolik casu jako s TeXem. Ne tedy primo s nim, ale s tim co je treba mit
okolo, aby se ziskal fungujici system. To nastavovani ruznych promennych
okoli, a konfiguracni soubory, kterym clovek nerozumi a zkoumani proc
nefunguje to neb ono a umorne hledani, kde vlastne najit vysvetleni a
navod jak udelat to neb ono. Vetsina dokumentace je psana pro Unixove
operacni systemy a uzivatel pracujici pod Windows jim nerozumi nebo mu
nejsou nic platne. Bohuzel to, co vidim kolem sebe je, ze vetsina mych kolegu
prave z podobnych duvodu od TeXu utekla a pouziva Word. Pro jednoduchou
matematiku jim Equation Editor uplne staci. Ja bych opravdu po vsech
dosavadnich zkusenostech  radeji zaplatil za fungujici system, ktery se
podoba vsem ostatnim programum, se kterymi pracuji, s technickou podporou,
s dobrou dokumentaci a pravidelnymi upgrady.

S pozdravem,
Zdenek Sedlacek