potize s dvips

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Wed May 28 14:58:18 CEST 2003

davidek at ipnp.troja.mff.cuni.cz píše:

> Dobry den,
>   narazil jsem na problem tykajici se dvips - potreboval jsem totiz pomoci
> LaTeXu vysazet nejake rovnice a ty ulozit jako GIF... Takze jsem po
> vysazeni a pouziti dvips tyto rovnice vyrezal a ulozil.
>
> Pri pouziti dvips pod Linuxem (dvips(k) 5.86e) se vsude dosazuje bitmapa
> fontu, zatimco pri pouzit dvips pod Windows (nevim jaka verze) se bezna
> pismena sazela jako font a pouze treba recka abeceda v matematice opet
> jako bitmapa (ale s lepsim rozlisenim)
>
> Netusite prosim nekdo proc to tak je a co se s tim da delat ? Mozna je
> [...]

Dobry den.
Myslite to tak, ze jsou ruzne postscripty, ktere vyrobite (ze stejneho
dvi resp. tex) v linuxu
a Windows? Tedy jednou jsou tam ciste bitmapy a podruhe neco bitmapy a
neco vektorove
fonty? Pak je duvod v rozlisnem nastaveni parametru pro dvips. Rozhoduje
o tom
soubor PSFONTS.MAP a popr. dalsi soubory, ktere se predaji dvips jako
-Pjmeno_souboru.
V techto konfiguracnich souborech je popsano, ktere fonty se maji pouzit
jako vektorove
a ktere (vektorove) se navic maji primo zaradit do vysledneho
postscriptoveho souboru
(protoze by je tiskarna a pod. neznala). Ostatni se pouziji jako bitmapy
(pokud se najdou).
V techto souborech tedy musite hledat rozdil.

Princip nastaveni pro pdftex je zcela obdobny (a navic tam jsou bitmapy
naprosto nevhodne).

Zdravi
         Jaromir Kuben