CSTeX v Red Hat 8.0

David Necas (Yeti) yeti at physics.muni.cz
Sun May 18 17:28:25 CEST 2003

On Sun, May 18, 2003 at 05:10:31PM +0200, Vojta Hrubý wrote:
> chtěl bych se Vás zeptat, zda je možné používat v CSTeXu zdrojové texty
> v sadě unicode UTF-8. Vede mě k tomu přechod na Red Hat 8.0, který již
> standardně používá UTF-8 pro kódování češtiny, nicméně CSTeX požaduje
> ISO-88592-2. Napadají mě zatím jen dvě řešení---ručně převádět texty do
> ISO, což je nepohodlné a neperspektivní, nebo se pokusit o překlad přes
> tabulku TCX. Máte-li nějaké řešení, odpovězte mi, prosím. (možná že je
> to úplně jednoduché, ale jen jsem na to zatím nepřišel)

Tabulky TCX na multibytová kódování nestačí.

Jedině opravdu jednoduché řešení momentálně je

  export LC_ALL=cs_CZ.ISO-8859-2

V případě, že v UTF-8 stejně kódujete jen česká písmena,
a ne speciální znaky, hebrejštinu nebo matematické symboly,
můžete [zatím] klidně používat ISO Latin2.

Jinak se to tu před nedávnem diskutovalo, zkuste se podívat
do archivu.

Yeti