Preskrtnuty text

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Wed Mar 12 13:28:48 CET 2003

On Wed, 12 Mar 2003, Petr Mojzisek wrote:

> [...]
> zacnu experimentovat s nejakym makrem, tokenem, ci co to vlastne je.
> Problem je tento:
>
> Tenhle kod nefunguje:
>   \gdef\temp{#1}
>   \def\testtoken{spatne}
>   \ifx\classval\testtoken
>     \sout{ \temp }
>   \fi
>
> protoze se tomu \sout nelibi vevnitr \temp. Pise to:
>
> ! Extra }, or forgotten \endgroup.
> \UL at stop ... \UL at putbox \fi \else \egroup \egroup
> 						\UL at putbox \fi \ifnum \UL at ...
>
> Jak tomu neco takoveho vnutit? Jsem jen TeXnik a ne TeXpert :-(

Trochu zvlastni je, ze mate mezeru pred \temp, ale ne za nim, to byste
musel mit { \temp\space}. Predpokladam, pro jednoduchost, ze tam mezery
byt nemaji. Pravdepodobne lze preskrtnout text, nikoliv makro, ktere se
musi nejprve expandovat. Je tedy nutno TeX prinutit, aby expanzi provedl
drive. Zaridi se to pomoci:
\expandafter\sout\expandafter{\temp}
Pokud by tam mely byt mezery, bylo by to s expanzi slozitejsi, takze
nakonec by na zacatku bylo \expandadfter sedmkrat za sebou. Radeji bych ty
mezery vlozil do definice \temp.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz