Centrovani textu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Tue Mar 4 09:52:20 CET 2003

On Mon, 3 Mar 2003, Martin Caslavsky wrote:

> Takze nejvic se mi libi tabularx, ale narazil jsem uz v jednoduchem
> priklade:
>
> \begin{tabularx}{\linewidth }{>{\centering }X>{\centering }X}
> a & b \\
> c & d \\
> \end{tabularx}
>
> LaTeX mi pise:
> ! Extra alignment tab has been changed to \cr.
> <recently read> \endtemplate
> l.72 \end{tabularx}

LaTeX ma pravdu. Vase tabulka ma 3 bunky na jednom radku, v prvni bunce je
a, v druhe je b\\c, ve treti je d. Duvod je prosty: makro \centering zmeni
definici \\, takze prostredi pro tabulky to pak nepovazuje za konec radku
tabulky, ale za radkovy zlom uvnitr bunky. Pokud mate jednoradkove bunky,
pouzijte:

\begin{tabularx}{\linewidth}{cc}

a bude po problemu. Pokud potrebujete v bunkach radkovy zlom, je nutno
pouzit obrat vysvetleny v The LaTeX Companion (vzdycky ho zapomenu a knihu
mam doma).

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz