Centrovani textu

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Tue Mar 4 09:46:00 CET 2003

Dobry den.

Martin Caslavsky píše:

> [...]
> priklade:
>
> \begin{tabularx}{\linewidth }{>{\centering }X>{\centering }X}
> a & b \\
> c & d \\
> \end{tabularx}
>
> LaTeX mi pise:
> ! Extra alignment tab has been changed to \cr.
> <recently read> \endtemplate
> l.72 \end{tabularx}
>
> Kdyz prvni radek napisu jako
>
> \begin{tabularx}{\linewidth }{>{\centering }X X}
>
> tak je to, ok, ale zase posledni sloupec neni vycentrovany.
>
> Mam bohuzel jenom Rybicku, ktery popisuje jenom tabular.

Okoli tabularx ma svou (elektronickou) dokumentaci tabularx.dvi,
urcite ji budete mit v instalaci. neni to ani v Rybickovi, ani v
Lamportovi.
Kdybyste si ji precetl, zjistil byste, ze na str. 3 je tato rada:
\begin{tabularx}{\linewidth }{>{\centering\arraybackslash
}X>{\centering\arraybackslash }X}
:-)

Nebo elegantneji, protoze je to uz dlouhe:
\begin{tabularx}{\linewidth }{*{2}{>{\centering\arraybackslash }X}}
To s tou * bude i v Rybickovi.

Mimochodem za posledni radek nepatri \\, dava to zbytecnou vertikalni
mezeru. Tedy jen
a & b \\
c & d
Vyjimkou samozrejme je, pokud na konec prijde \hline.

V te dokumentaci se napr. doctete, jak docilit, aby ty roztahovaci
sloupce
nebyly stejne siroke. Rovnez doporucuji podivat se na dokumentaci
array.dvi,
kde se doctete o rozsireni poctu specifikatoru, o > a <, jak si muzete
definovat
snadno vlastni specifikatory sloupcu a radu dalsiho.

Zdravi
         Jaromir Kuben