Centrovani textu

Zdenek Jedlicka zdenda_j at kme.zcu.cz
Wed Mar 5 09:15:35 CET 2003

Cituji z e-mailu od Zdenek Wagner <wagner at cesnet.cz>:

> LaTeX ma pravdu. Vase tabulka ma 3 bunky na jednom radku, v prvni bunce je
> a, v druhe je b\\c, ve treti je d. Duvod je prosty: makro \centering zmeni
> definici \\, takze prostredi pro tabulky to pak nepovazuje za konec radku
> tabulky, ale za radkovy zlom uvnitr bunky. Pokud mate jednoradkove bunky,
> pouzijte:
>
> \begin{tabularx}{\linewidth}{cc}
>
> a bude po problemu. Pokud potrebujete v bunkach radkovy zlom, je nutno
> pouzit obrat vysvetleny v The LaTeX Companion (vzdycky ho zapomenu a knihu
> mam doma).

Nemyslite

\def\PBS#1{\let\temp=\\%
  #1%
  \let\\=\temp
}

??

Pouziti je \begin{tabular}{... >{\PBS\centering}p{50mm}}

Lze to najit spolu s vysvetlenim v dokumentu NEWFAQ.PDF (175 How to alter the
alignment of tabular cells) na adrese ftp://ftp.tex.ac.uk/tex-archive/help/uk-
tex-faq.zip, coz nejlepsi soubor otazek a odpovedi zabyvajici se texovou
tematikou, co jsem kdy videl. Divim se, ze neco podobneho neexistuje v CSTUGu v
cestine - odpadlo by spoustu nasobnych dotazu.

S pozdravem

Zdenek Jedlicka